Fundació del club

El primer nom va ser ‘Agrupació Esportiva Castellar Club de Futbol’.

El club va néixer a primers de gener de l’any 1911 pel llavors vicari de la parròquia de Castellar, Mossèn Josep Torras i Vergés ‘Nano’ i ajudat pel senyor Antoni Carbonell.

Magí Mateu va ser qui va donar les primeres lliçons tècniques i l’encarregat d’engrescar i aglutinar a aquell conjunt de joves que començaven a descubrir el que més endavant seria anomenat esport rei. Padriem dir que Magí va ser el primer entrenador de naixent entitat.

El primer camp

El primer camp va ser al terreny del ‘Patronat obrer de Sant Josep’ situat davant de les Escoles de les Germanes Dominíques; va ser cedit pel pare Torras de forma gratuïta. Les mides del camp de joc eren de 80 metres de llarg per 45 d’ample.

El primer partit

El primer partit es va jugar el 17 d’agost de 1911, dia de la Festa Major, entre la AE Castellar CF i un equip format per joves sabadellencs. Va guanyar l’equip local per 2-1.

L’aliniació era:

Torras, Cassà, Torres, Brosa, Carbonell, Rocavert, Girbau, Matheu, Torras, Roca i Sampere.

Tant la pilota com els equipatges foren donats per Emilia Carles  (vidua de Tolrà) marquesa de Castellar.

Els terrenys de joc

Als voltants de 1921 es traslladen al camp de Can Serrador i s’inscriu l’equip a la Federació Catalana de Futbol.

A principis dels anys 30 es juga al camp de Can Casé (camp del Arús i més tard seu de la Fàbrica Nova. Actualment Espai Tolrà). Després de la guerra civil es torna al terreny de Can Serrador (la farinera) fins que el 1953 i amb motiu de la fusió amb el CD Tolrà es juga al Papín Valls fins al 1994, any en que s’inaugura el Nou Camp Municipal Pepín Valls.

Els noms del Club

AE Castellar CF del 1911 al 1936

Educación y Descanso del 1939 al 1943

Castellar CF del 1943 al 1953 (també tenia una secció de ciclisme i una d’escacs)

UD Castellar del 1953 al 2001 (amb motiu de la fusió amb el CD Tolrà)

UE Castellar

Els colors del club

1911 – Camiseta blanca i pantaló blanc (tot i que tothom ho feia com podia. Per això no era estrany veure també alguna samarreta ratllada i algún pantaló negre).

1914 – Camiseta blanca amb ratlles marrons (amb cordons pel coll) i pantaló negre.

1921 – Camiseta blau i blanca i pantaló blau.

1929 – Camiseta blanca amb ratlles verticals vermelles i pantaló negre. Mitges blanques.

1953 – Camiseta blanca amb punys i coll vermells i pantaló blau. Mitges vermelles.